Keresés ebben a blogban

2012. december 12., szerda

Karácsonyi asztalra


Őzgerincet áfonyával? Miért is ne? Ma megrendelem a húst, a gombát és az áfonyát, ünnep előtti napra ideér. Nem hívok szakácsot, szeretném magam elkészíteni a menüt. Álmodozni, karácsonykor igazán szabad! Lássuk, mennyibe kerül ez a csepp ünnepi luxus: 
A szentestére mintegy egy-másfél kilónyi csont nélküli őzgerinc húsra lesz szükségem, amelynek ára: 7140 Ft/kg az egyik kedvenc zselicei boltomban. Frissen, nem fagyasztva. A húsdarabok kb. másfél kilósak. 

A vörös áfonya ilyenkor elég drága. Ha fagyasztva veszem legalább 2-3000 Ft kilója, de ebből nem kell több húsz dekánál. A receptek általában ennél kevesebbel számítanak, de mi szeretjük bőven nyakon önteni a húst a szósszal. Megrendelhetem kimondottan erre specializálódott termelőtől is fagyasztottan, vagy frissen is láttam egy hete még a zöldségesnél, ott 4000  Ft volt kilója. Én ezt választom.


Már csak a gombáról kell gondoskodni, valami finom erdei fajtáról. Vargánya, szegfű, kucsma, ilyenkor fagyasztva. Ezek kilója 3-4000 Ft között vannak. De ebből sem kell 30 dekánál több. Amit viszont biztosan elérek fagyasztva a Koltay házaspárnál, az a nagyon fenséges rókagomba. Ennek kilós ára 3500 Ft. 

A recept már össze is állt: őzgerinc gombával sülve, áfonyamártással, főtt burgonyával tálalva. A karácsonyi menü főételére mintegy 13 000 Ft-ot költöttem a vásárláspárti képzeletbeli kártyámmal. Úgy, hogy nem számítottam a hús és a gomba beszerzésének, például házhoz szállításának a díját. De mint mindig, most is nagyvonalú vagyok magammal! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése