Keresés ebben a blogban

2013. február 21., csütörtök

Egy bögrével az istenek eledeléből


Nem, ez a nap sem telhet el vásárlás nélkül! Viszont nem terhelem le annyira a vásárláspárti kártyámat, mint a korábbi napokban, annak ellenére, hogy most sem a legolcsóbb termékeket választom. Ma kakaóporok kerülnek a képzeletbeli kosaramba:

Egy bögre meleg kakaó. Számomra a gondoskodást és a reményt jelképezi. Anyai nagymamám szomorúság ellen, tejszínnel a tetején tálalta fel uzsonnára. Már az első korty után ellenállónak éreztem magam minden bajjal szemben. Még a kemoterápia alatt is ez volt az egyetlen étel-ital, ami a gyomrom kedvére volt. Nem is csoda! A kakaó latin neve theobroma cacao, ami azt jelenti, az istenek eledele.

Három féle cukormentes jó minőségű kakaóport szeretettem meg.
Az egyik a Fazer Ögoncacao, ami 99,9 százalékban kakaót tartalmaz, s a maradék százalékban savasságot szabályozó adalékanyagot, amellyel az oldhatóságát növelik. Ez egy Svédországban gyártott finn termék. 

A második az Organiqa nyers kakaópor. Ami a Criollo fajtájú kakaóbabból készült, az egyik legritkább, legfinomabb és egyben legdrágább kakaófajta, gyakran nevezik a kakaók királyának is, az összes kakaótermelés 10-15 százalékát adja. Ezt termesztették a Mayák is. Ez peruból érkezik.


S nem utolsósorban a Kung Markatta (magyarul Majomkirály) ami egy svéd bio kakaó, amiben csak természetes adalékanyag van, szintén az oldhatóság miatt. 

Mindhárom íze ellenállhatatlanul intenzív, mély. A mai napon a vásárláspárti kártyámmal egy-egy dobozzal "rendeltem" belőlük. 

A 400 grammos Fazer cacao ára: 2400 Ft.
A 250 grammos Organiqa kakaó ára: 2995 Ft.
A 250 grammos Kung Markatta kakaó ára: 1900 Ft.

2 megjegyzés:

  1. Az elsőt évekig imádtam, azóta sem találtam hasonlót itt pár 1000 km-rel arrébb :)
    Mo-on kapható ezek szerint?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem kapható, az árát csak átszámoltam, én is még kint vettem, már csak egykanálnyi van belőle :-(

      Törlés