Keresés ebben a blogban

2013. március 9., szombat

Visszanézhető szép pillanatokért

A legapróbb ajándékért is szívből tudok lelkesedni, mint például azért a kézzel varrt kulcstartóért, amit ma kaptam, és amin a másik blogom címe szerepel: eperszezon. Vagy azért a könyvért, amit a hét elején virág helyett kaptam: Alessandro Baricco: Mr. Gwyn. Nem beszélve arról a mondatról, amivel a mai a napot kezdte a kisfiam: Tetszel nekem, Anya!

Ezek után mire is vágyhatnék, jó kérdés, ugye? Egy pofonegyszerű dologra: valamire, amivel mindezeket a pillanatokat megörökíthetem. 

Így becsuktam a szemem, és elképzeltem, új fényképező gépet vásárolok úgy, hogy az ára ma sem akadály. Köszönhetően a vásárláspárti-kártyámnak, amin ma is pont annyi forint áll rendelkezésemre, amennyire szükségem van. S mivel semmi nem akadályozott, így a választásom -ragaszkodva a kedvenc márkához- a Nikon D600 tükörreflexes fényképezőgépre eset. 


Ami különösen megfogott benne, túl a szokásosan fontos opciókon, hogy a keresője százszázalékos képfedésű, tehát azt látjuk benne, ami majd a fényképre kerül. Ez gyerekek villámgyors fotózása mellett nem egy hátrány. Továbbá, hogy rendelkezik többszörös expozíció szolgáltatással is, amellyel 2-10 képet is elkaphatunk ugyanarra a kockára, melyek részben takarják, fedik egymást, és így fantasztikus, egyedi képeket készíthetünk vele. Továbbá a videó felvételei is igen jó minőségűek, hovatovább még fekete-fehér film is készíthető vele. S nem utolsó sorban az a funkciója tetszett meg, hogy több lehetőség is van az önkioldás idejének beállítására, amelyekkel végre elérhető, hogy a képek nagy részéről ne hiányozzon mindig valaki, vagyis én, a fotós. 

A Nikon D600 váz: 532 900 Ft.
Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED objektív ára: 474 900 Ft. 

2 megjegyzés: